Монгол Улсад сүүлийн жилүүдэд авто замд хаа сайгүй осол аваарь гарч, эвдрэл гэмтэл үүсэж, эрдэнэт иргэдийн амь нас хэдэн арваараа нэг дор үрэгдэх хэвийн үзэгдэл мэт боллоо. Хэмжээ хэр бүхнээс хэтэрсэн ийм үйл явцуудын ард хэн нэгэн хариуцлага хүлээж, ядаж ард олноос уучлал хүлцэл гуйж байгаа Төр засгийн төлөөлөл, яам тамгын албан тушаалтан гэж нэг ч алга. Ингээд л үхэж үрэгдэн, мөхөж сүйрсээр л байх юм уу? Ерөөсөө ийм байлгах бодлого, зохицуулалтыг зам, тээврийн салбарт хэрэгжүүлээд байгаа юм болж байна уу?
Учрын зах зухаас магадлахад Зам тээврийн хөгжлийн яам Авто замын бодлого, зохицуулалтын газрын даргын үүргийг Чадраабалын Сугармаа гэгч бөгс бөөрний явдал, хууль бусаар цуглуулж бүрдүүлсэн хөрөнгө мөнгөндөө сагаж явдаг даварчихсэн тэнэг авгайд хариуцуулжээ. Энэ авгай Төрийн яамны бодлого, зохицуулах эрх мэдлийг авааль болон амраг нөхрүүдийнхөө бөгсний алчуур болгон, авах идэхийн донгоо ханган дур зоргоороо авирлах, төсвийн хөрөнгийг салхинд хийсгэх мэт цацан, тачаал хангагчиддаа тараан гайхуулахад ашиглах болсон байна. Ингэж Монгол Улсын авто замын салбарын ажил эрүүл эсэх нь тодорхойгүй нэгэн авгайн хөнжил болж, эзэнгүй эд хогшил мэт энд тэнд эвдэрч хамхаран, үй олон осол аваарь гарч, хүний амь нас малын амьнаас хямд болж, замын ослоор хүн үхэж үрэгдэх нь зудад мал үхэхээс хялбар үзэгдэх болоод байгаа ажээ.
Энэ бузар авгай ер нь хаанаас ямар шалгуур, шат дамжлагаар гарч ирсэн байдгийг хянаж хариуцах үүрэгтэй байгууллагууд нь үзэж шалгаж, яаралтай арга хэмжээ авч, үтэр түргэн зайлуулж, байх ёстой газар нь аваачих цаг болоод байгаа бус уу?
Саяхан гэхэд Хөшгийн хөндийн хурдны замд 17 машин нэг дор мөргөлдсөн аймшигт үр дагавартай осол гарч олон жолооч, иргэд эд хөрөнгө, эрүүл мэндээрээ хохирсон. Гэтэл энэ замын арчлалт, үйлчилгээг хариуцдаг Зам тээврийн хөгжлийн төвийг нөгөө Сугармаа авгай цээжээрээ хамгаалж, хариуцлагаас зайлуулж, бурууг нь цаг, агаар байгаль дэлхийд чихэж орхих санаатай байна. Учир юу вэ гэтэл яг энэ осол болох үеэр Сугармаа дарга гуай энэ хурдны замын аюулгүй байдал, арчлалтыг хариуцсан албан тушаалтан Зам тээврийн хөгжлийн төвийн дарга Пүрэвжаргалтайгаа Авсрали улсаар зугаалж, хуучин нуудгай хар Будыгаа шинэ наадгай шар Пүүжээгээр сольж, хөнжлийн жаргал эдэлж, хөлчүүрч мансууран, шалгаруулсан тендерийнхээ шан харамжийг гадаад очиж ногооруулан хүртэж, хамтдаа цэнгэж явсан байна. Тиймээс энэ ослын үр дагаврыг манан болгон замхаруулахаар зүтгэж, зам хариуцагч шар Пүүжээ, Сугармаа даргынхаа суганд шигдэж, ял зэмгүй өнгөрөхийг санаархаж байна. Арай ч үгүй биздээ, шалгадаг газар нь шалгаж, хохирч зовсон иргэд эднээс хариуцлага нэхэх нь гарцаагүй.
Бас Төв аймгийн замын тахир муруй, эвдрэл гэмтлээс болж хүмүүс бөөнөөр осолд орж, аймгийн эмнэлэг ганцхан цагийн дотор дүүрч байхад Сугармаа авгай өөрийн мундаг хүч нөлөөгөөр бүрдүүлсэн гэж үздэг, яамныхаа дарга нарт нялхаран хэвтэж, үхсэний хохь амьдын зол хэмээн доогтой хөхөрч, долоогч нар нь энхрий Сугармаагаа элдэв ярианаас сугалж үлдээх бодолд дарагдаж суугаа сурагтай.
Хамгийн энгийн зүйл гэхэд мэргэжлийн хүмүүс Хөшгийн хөндийн хурдны замыг барих үед гэрэлтүүлэг хийх ёстой болохыг анхааруулж хэлж байхад, сонсох чихтэй буюу ойлгох ухаан, мэдрэмж мэдлэгтэй дарга энэ яаманд огт байхгүй болсоны учир бүгд дүлийрсэн мэт суусныг салбарынхан халаглан ярьж сууна. Эх орны маань үүд хаалга болсон хилийн боомтын замууд эзэнгүй байгааг учирлан тайлбарлаж, замын ажлыг сайжруулах тухай санаа тавихыг олонтаа анхааруулж байгаа боловч Төр түмний ажлыг бодох сөгөөтэй хүн Зам тээврийн хөгжлийн яаманд алга бололтой.
Монгол Улсын өдөр тутмын болон алс ирээдүйд онцгой чухал Ато замын салбарын бүр бодлогыг тодорхойлж, зохицуулж байх өндөр хариуцлагатай ажлыг ийм янханууд эзэлж, ийм маягаар залж, хүсэл шуналаа хангах хэрэгсэл төдий болгочихоод байгаад анхаарал хандуулж, яаралтай засаж залруулах Төр Засаг гэж байна уу та минь ээ, Ззэнгүй, хэн хариуцаад байгаа нь ч тодорхойгүй болсон энэ их эвдэрхий замуудын алинаар нь явбал аминд өлзийтэй вэ???. Замбараагүй, завхай амьтан зайдалсанаас бузартчихаад байгаа замын салбарыг хэн аврах юм бэ?