Хятад-Лаос чиглэлийн төмөр зам Лаосын нийслэл Вьентьяныг Хятадын Юньнаньтай холбоно. Хятад-Лаосын төмөр зам үйл ажиллагаа явуулж эхэлснээс хойш нийт 26.8 сая тонн, 2700 гаруй төрлийн бараа тээвэрлэж, хоёр улс хамтдаа хөгжил дэвшилд хүрчээ.
Африкт Кени улс 100 шахам жилийн дотор анхны орчин үеийн төмөр зам Момбаса-Найробийн төмөр замтай болж, Момбасагийн боомт болон эх газрын бүс хоорондын үр ашиггүй ачаа тээвэрлэлтийн асуудлыг шийдвэрлэсэн байна. Төмөр зам нь орон нутагт 50 мянга шахам ажлын байр бий болгосон төдийгүй эдийн засгийн өсөлтийг 2-оос дээш хувиар нэмэгдүүлсэн байна.
Энэ хоёр төмөр зам нь Өвөр Монголтой нягт холбоотой. Зарим төмөр замыг Бугат хотын ган үйлдвэрт үйлдвэрлэсэн байна.
- Энэ нь 310 В хэлбэрийн ган бүтээгдэхүүн бөгөөд гол төлөв төмөр замын тээврийн хэрэгслийг үйлдвэрлэхэд ашигладаг. Одоогийн байдлаар Хятад улсын хэмжээнд Өвөр Монголын Бугат хотод байрлах ган төмрийн үйлдвэр ба Сычуань мужийн Пань Жүхуа хотод байрлах Пань ган төмрийн ХХК гэсэн хоёрхон аж ахуйн нэгж л үйлдвэрлэж чадна хэмээн Бугат хотын ган төмрийн үйлдвэрийн 2# том оврын цувимал ган үйлдвэрлэлийн шугамын бүтээгдэхүүний үзэсгэлэнгийн танхимд ажилчид танилцуулга хийж байлаа.
Бугат хотын ган төмрийн үйлдвэрийн 1# дунд зэргийн хэмжээний цувимал ган үйлдвэрлэлийн шугамд нэг урт улаан ган төмрийг 1100 хэмд даран уртасгаж, дахин дахин өнхрүүлсний эцэст 100 метр урт өндөр хурдны ган төмөр зам болдог. Тодруулбал: Хятадад хэдхэн ган төмрийн үйлдвэр л ийм төрлийн төмөр үйлдвэрлэх боломжтой гэнэ.
Бугатын ган төмрийн үйлдвэр нь 1958 онд баригдаж, 1969 оны 01-р сард ашиглалтад орсон юм. Үйлдвэр хөгжлийн явцдаа шинжлэх ухаан, технологийн шинэчлэлд түшиглэн, дэлхий дахины алсын хараатай ажиллаж, олон улсын хамтын ажиллагааг идэвхтэй дэмжиж, 2006 оны 09-р сар, 2013 оны 01-р сард 1# дунд зэргийн хэмжээний цувимал ган үйлдвэрлэлийн шугам болон 2# том оврын цувимал ган үйлдвэрлэлийн шугамыг шинэчлэн засварлаж, шинээр барьсан.
Бугатын ган төмрийн үйлдвэр нь улсын дотоод болон гадаадын төмөр замд зориулсан төмөр зам, кран төмөр зам зэрэг бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэх боломжтой. Үүнийг төмөр зам, гүүр, боомт, машин үйлдвэрлэл зэрэг төрөл бүрийн салбарт өргөн хэрэглэдэг бөгөөд бүтээгдэхүүнийг АНУ, Канад, Бразил, Индонез, Өмнөд Солонгос зэрэг 15 улс, бүс нутагт борлуулдаг.
- Бугатын ган төмрийн үйлдвэрийн төмөр зам нь Хятад-Лаосын төмөр зам, Кени улсын Момбаса-Найроби төмөр замд төдийгүй Унгар-Сербийн төмөр зам, Монгол Улс дахь Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр замд ашиглагдаж байна. Бугатын ган бүтээгдэхүүнийг гол барьж, бид цаашид харилцааны сүлжээ байгуулахыг дэмжин, олон улсын эдийн засгийн хамтын ажиллагааг өргөжүүлэх болно. “Бүс ба зам” санаачилгыг 2013 онд санал болгосоноос хойш Бугатын ган төмрийн үйлдвэр нь “Бүс ба зам” санаачилгын дагуу 13 гаруй сая тонныг улс, бүс нутгуудад экспортлож, экспортын 90 хувиас дээш хувийг эзэлж байгаа бөгөөд экспортын орнуудын тоо 22-60 хүртэл өргөжсөн гэж Бугатын ган төмрийн үйлдвэрийн Олон улсын эдийн засаг, худалдааны ХХК-ийн ерөнхий менежерийн орлогч Ү-Шяндүн ярив.
Зах зээлийг өргөтгөх, борлуулалтын үйлчилгээний сүлжээг байгуулах, үйлчилгээний түвшинг сайжруулах нь Хятадын бүтээгдэхүүнийг дэлхийд гаргах явдал юм. Энэ нь даруй Хятадын технологийг дэлхийд сурталчилж, Хятадын технологи бүх хүн төрөлхтөнд ашигтай байх болно.
Өвөр Монголын Бэйфан хүнд даацын ачааны машины ХХК-ийн нийт бүтээгдэхүүний борлуулалтын хувьд дэлхийн гурав дахь том мэргэжлийн уул уурхайн ачааны машин үйлдвэрлэгч, Уул уурхайн ачааны машинуудын үндэсний инженерийн судалгааны төв, уул уурхайн ачааны машинуудын үндэсний стандартуудын тэргүүлэх эмхэтгэлийн нэгж, үйлдвэрлэлийн салбарт ганц аварга үзүүлэх байгууллага юм. 2012 оноос олон жил дараалан "Дэлхийн барилгын машин механизмын шилдэг 50 үйлдвэрлэгч"-ийн нэгээр шалгарсан байна.
Өвөр Монголын Бэйфан хүнд даацын ачааны машины ХХК нь 28 тонноос 400 тоннын ачаа бүхий уурхайн ачааны машинуудыг бүрэн үйлдвэрлэх хүчин чадалтай. Улс орон даяар борлуулалтын үйлчилгээний сүлжээ байгуулж, дэлхий дахиныг цацруулж байна. Уул уурхайн ачааны машин дотоодын зах зээлд эзлэх хувь 80 хувиас дээш, гадаад зах зээл нь дэлхийн 67 улс орон, бүс нутгийг хамарсан байна.
- Бугатын Бэйфан бизнес эрхлэх ХХК нь Хятадын North Industries группийн Өвөр Монголын анхны машин механизмын групп ХХК-д харьяалагдана. Энэ нь мэргэжлийн төмөр замын ачааны машин үйлдвэрлэлийн аж ахуйн нэгж, Хятадаас гадна хамгийн том төмөр замын ачааны вагон үйлдвэрлэлийн аж ахуйн нэгж юм. Мөн Өвөр Монгол дахь төмөр замын ачааны машин үйлдвэрлэлийн цорын ганц үйлдвэр болно. "Бүс ба зам” санаачилгыг санаачилснаас хойш тус компани нааштай хариу өгсөн. Манай төмөр замын ачааны вагонуудыг "Бүс ба зам" санаачилгын дагуу Пакистан, Этиоп, Австрали зэрэг улс, бүс нутгуудад экспортолсон гэж Бугатын Бэйфан бизнес эрхлэх ХХК-ийн ерөнхий менежерийн орлогч Лю Читай ярив.
Бугатын Бэйфан бизнес эрхлэх ХХК нь ӨМӨЗО-ы түвшинд аж ахуйн нэгжийн технологийн төв, хөгжүүлэлт судлалын төв юм. Өнөөдөр гэхэд жил бүр 6000 тээврийн хэрэгсэл үйлдвэрлэж, Ази, Африк, Америкийн бүс нутгуудад бүтээгдэхүүнээ экспортолдог.
Өвөр Монгол нь өндөр чанартай хөгжлөөр зорилт болгож, үйлдвэрлэлийн салбарын дээд, ухаалаг, ногоон хөгжлийг хурдасгаж, үйлдвэрлэлийн салбарын өндөр чанартай хөгжилд итгэх итгэлийг тасралтгүй бэхжүүлж ирсэн.
“Бүс ба зам” санаачилгыг хамтдаа байгуулан дэлхийд ашиг тусаа өгөх нэг арга зам бол янз бүрийн улс орнуудын дэд бүтцийг сайжруулж, гол төслүүдээр дамжуулан хөгжиж буй орнуудын хөгжил дэвшлийг хязгаарласан саад бэрхшээлийг арилгах явдал юм. Хятадын технологи дэлхийд түгэж, Хятадын технологи хүн төрөлхтөнд ашиг тусаа өгөх болтугай.
Зохиогч: | Н.АЛТАН-УУЛ, ЖАН ХҮЙЛИН, МҮЕЙ |
Найруулагч: | Х.АРВИНТАЛ |
Эх сурвалж: | СИНЬХУАНЕТ |
Сэтгэгдэл